Groepen

- Koen Van Dyck
- Mike Coens
- Tom Reynaert

- Dirk Laenens
- Rudi Van Goethem
- Peter Colman
- Théo Vervaet

- Bernard Delbarre
- Patrick Percy
- Paul Nuyts

- Christine Janssens
- Jean-Pierre Vandendries
Rijsnelheid en veiligheid
In iedere club is de rijsnelheid steeds een punt van discussie, goede afspraken maken goede vrienden.
Maximale snelheid vooraan, alsook rijsnelheid vooraan (bij normale omstandigheden): zie kaders. De snelheid in het peloton kan oplopen (bv. na nemen van een bocht, bij het optrekken na een hindernis) tot: groep 1 = 45+ km/u, groep 2 = soms 45 km/u, groep 3 = soms 40 km/u, enz. Het is dus belangrijk dat de fietsers deze snelheid aankunnen. Na bochten vooraan snelheid minderen totdat iedereen terug is aangesloten.
De wegcode en daarbij horende snelheidsbeperkingen hebben uiteraard voorrang op bovenstaande aangegeven snelheden.
Per groep is er steeds één kapitein die de leiding neemt. Tenzij bij afwezigheid of anders afgesproken (voor of tijdens de rit) neemt een assistent zijn plaats in. Een kapitein/assistent neemt actief deel aan de rit (tenzij anders afgesproken). Bij afwezigheid van de kapitein en assistent(en) van een bepaalde groep, sluit deze groep aan met een andere. Geen groep zonder leiding!
De kapiteins en assistenten zijn herkenbaar aan hun speciale trui (met dank aan sponsor 'Grondwerken Van Berghen Bjorn'):

Sinds mei 2018 beschikken we over walkie-talkies voor de communicatie tijdens de rit tussen de kapiteins en de assistenten. Bij gevaarlijke situaties, achterliggend verkeer, technisch probleem aan een fiets, ... kunnen de begeleiders elkaar op de hoogte brengen. Ook bij het inhalen van een andere groep kan tijdig signaal gegeven worden aangezien de groepen op dezelfde frequentie communiceren. Ondertussen worden de walkie-talkies met succes gebruikt in groepen 2 en 3. Met dank aan onze partner 'GTV - General Telecom Verbrugghe'.
